הצבת מכונה אוטומטית במקומות הומי אדם

ישנן לא מעט דילמות המתעוררות כשנכנסים לתחום המכונות האוטומטיות. אמנם באופן כללי לא קשה במיוחד להפיק רווחים ממכונות אוטומטיות, אבל כדי למקסם את הרווחים, צריך לבצע לא מעט שיקולים ולקבל לא מעט החלטות חשובות. בין היתר יש לקבל החלטה בנוגע לסוג המכונות, שכן נכון להיום ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של מכונות אוטומטיות והמגוון מתרחב באופן בלתי פוסק. מעבר לזה, יש לקבל החלטות בנוגע לעלות המוצרים הנמצאים במלאי, בנוגע למגוון ולסוג המוצרים בכל מכונה ועוד. במאמר שלפניכם נפרט אודות אחת הדילמות הקשות ביותר, הנוגעת דווקא למיקום של המכונות.

מה עדיף: קרוב או רחוק?

בכל הקשור למיקום הנכון של המכונות האוטומטיות, ישנן שתי אסכולות מרכזיות כשלפי הראשונה, מומלץ תמיד לתת עדיפות למיקום המכונה במקומות הומי אדם, משום שבמקומות שנהנים מתעבורה רצינית של בני אדם, רוב הסיכויים שהרווחים יהיו הגבוהים ביותר. לפי היגיון זה, אם לצורך העניין עשירית האחוז מעוברי האורח יחליטו לרכוש מוצרים ממכונה אוטומטית, הרי שמוטב למקם את המכונה במקום שבו עוברים אלף אנשים ביום, מאשר למקם אותה במקום שבו עוברים מאה אנשים ביום.

לפי הגישה השנייה, מומלץ לתת דווקא עדיפות למקומות מרוחקים ומבודדים יחסית, שלא נהנים מתעבורה משמעותית של עוברי אורח. זאת כיוון שבמקומות כאלה, אין למכונות האוטומטיות שלכם, מתחרים. הדילמה לפיכך היא בין הצבה של מכונות שתיה, מכונות מזון או כל סוג אחר של מכונות אוטומטיות, באזורים שבהם קיימת תעבורה גבוהה של אנשים ושמטבע הדברים פועלות בהם גם חנויות נוחות, פיצוציות או כל סוג אחר של חנויות שמוכרות מוצרים דומים לאלו שניתן לרכוש במכונה, לבין הצבת המכונות באזור מבודד ושקט יחסית, שהיתרון המרכזי שלו בא לידי ביטוי בכך שהתחרות בו לא קיימת.

היתרונות של הצבת המכונות במקום הומה אדם

להלן כמה מהיתרונות של הצבת מכונות קפה אוטומטיות, מכונות שתיה קרה או מכונות מזון, במקומות הומי אדם:

  • במקומות הומי אדם אמנם בדרך כלל תמצאו חנות שתמכור פחות או יותר את אותם המוצרים שעוברי האורח יוכלו לרכוש במכונות האוטומטיות, אבל אם מדובר במקום שנהנה מתעבורה גבוהה במיוחד, קחו בחשבון שאותה חנות צפויה להיות צפופה מאוד בשעות הלחץ ולא תמיד לעוברי האורח יש זמן או סבלנות לעמוד בתור. אי לכך, בחירה במקומות הומים ביותר, עדיפה על בחירה במקומות מעט הומים או לא הומים בכלל.
  • הכל שאלה של תזמון – גם אם במקום שאתם מתלבטים לגביו אין תעבורה רצינית באופן מיוחד ובכל זאת פועלים בו חנות או קיוסק למשל, עדיין ישנה אפשרות להפיק רווחים לא רעים בכלל. זאת כיוון שבדרך כלל העסקים הקטנים האלו, לא פועלים מסביב לשעון. לאור זאת, בחירה של מקום שבו ישנה תעבורה מסוימת במשך כל שעות היממה, יכולה לסייע לכם להפיק רווחים מכל אותם לקוחות שיפנו לעזרת המכונה בזמנים שבהם הקיוסק לא פעיל. מכונות אוטומטיות רבות מצליחות לייצר הרבה מאוד כסף בדיוק בצורה הזו, בדגש על מכונות שפועלות בתחנות רכבת או כאלו הממוקמות בבתי חולים, הפעילים מן הסתם עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בניגוד לקפיטריה המקומית למשל.
  • עניין של העדפה – מעבר לכל מה שצוין לעיל, חשוב לזכור שישנם לא מעט אנשים שפשוט מעדיפים לרכוש מוצרים ממכונות אוטומטיות מסיבותיהם האישיות. ישנם כאלו שפשוט לא אוהבים לעמוד בתור, אחרים מעדיפים לצמצם במידת האפשר את התקשורת עם המוכר ומובן שישנם שמעדיפים מכונות קפה אוטומטיות או סוגים אחרים של מכונות אוטומטיות, פשוט משום שהן חסכוניות יותר מכל אפשרות זמינה אחרת.

כתיבת תגובה