למה צריך מכונת קפה במשרד?

על העובדה כי קפה נחשב לאחד מהמשקאות הטעימים והנצרכים ביותר בכל רחבי העולם, אין עוררין. אולם, לקפה הפשוט (לכאורה) שאנחנו שותים במשרד, ישנה השפעה ישירה גם על עבודתנו ועל היעילות שלנו. מחקר שנערך בבריטניה לפני מספר שנים השווה בין התנהלותם של עובדי ארגון בשבוע בו לא צרכו קפה בכלל, לבין שבוע שבו צרכו קפה כאוות נפשם, והתוצאות הדהימו גם את החוקרים: הפרודוקטיביות הכללית בארגון עלתה ב-19%, המוטיבציה ב-18%, יכולת הריכוז עלתה ב-6%, מצב הרוח ב-15% ואילו רמת החרדה הכללית של העובדים ירדה ב-27%. המחקר אף מוסיף ומפרט את השפעת הניסוי על עובדי המחלקות השונות (מעצבים, מפתחים, מחלקת שיווק והצוות העסקי), אבל המגמה הכללית מובנת – קפה כבר איננו נחשב ל"סתם" משקה טעים המפנק את העובדים במשרד, בבית העסק או בארגון, אלא אף מהווה השקעה משתלמת מצד ההנהלה.

מכונת שתייה מחליפה את מקומו של הקולר המיתולוגי

הגברת יעילות עובדים באמצעים פשוטים ולא יקרים (להנהלה ולארגון) הינה נושא מרכזי שמעסיק חוקרים רבים. לכן, מחקר זה הוא רק מחקר-דוגמא אחד מיני רבים שעוסקים בדרכים להגביר את הפרודוקטיביות במקומות העבודה. מחקר נוסף, שהתפרסם ב-2015, העלה למוקד הדיון את מקומו של המטבח המשרדי/ארגוני בהעלאת היעילות והמוטיבציה של העובדים. המחקר הוכיח, כי במקומות עבודה בהם ההנהלה לא הקצתה ארון שירות, הציבה קומקום מקרטע ואמרה לעובדים "הנה, יש לכם מטבחון", אלא השקיעה זמן ומחשבה להקצאת שטח מוגדר למטבח, ארגנה אותו בצורה ידידותית ויצרה סביבה אמיתית להפסקות הקפה של העובדים, העובדים המשיכו בעבודתם גם במטבח. האינטראקציה הנינוחה בין עובדי המחלקות השונות, מחוץ לקיוביקל ולשטח המוגדר כ"מחלקה", ליד מכונת קפה אוטומטית, בצד צנצנת העוגיות, יוצרת תקשורת זורמת, טבעית ומפרה בין עובדי המחלקות השונות.

קצר? אספרסו? שחור? שוקו? רק נס יציל אותנו!

לכל אחד מאיתנו טעם והעדפה משלו לקפה החביב עליו, זה שמעיר אותו והופך אותו ליעיל ו"ידידותי" יותר לסביבה (גורם חשוב ביותר במשרד, בו אתם עובדים עם אנשים נוספים). חלק מאיתנו אוהבים את קפה הבוקר שלנו קצר, מריר ומעיר, אחרים, אוהבים להתחיל את היום בשוקו או בפרנץ' ונילה חם ומתוק, שישאיר להם טעם טוב בפה עד המשקה הבא.

לרוב, מכונות הקפה המשרדיות הרגילות אינן יכולות לספק מענה הולם ולקלוע לטעמם של כל עובדי העסק, ואז, נוצר מצב בו חלק מאיתנו מרוצים, בעוד האחרים נותרים ללא הקפה החביב (והיעיל) שלהם. במקרה כזה, מכונות קפה אוטומטיות יכולות להוות את הפתרון המיטבי עבורכם, כאשר הן מספקות סוגים שונים של משקאות חמים (קפה מסוגים שונים, תה, פרנץ' ונילה וגם שוקו) לקפה של הבוקר וגם לאלה שיבואו אחריו לאורך היום.

הקפה – עלינו, העוגיות עליכם!

צרו כבר עכשיו קשר עם אביגיאלי – מכונות ממכר אוטומטיות בטלפונים 1-700-700-731 או 03-5595914 וכבר מחר בבוקר תוכלו ליהנות מהקפה החביב עליכם.

כתיבת תגובה