כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים מכונת קפה למשרד

קיבלתם החלטה לרכוש מכונת קפה למשרד, התחלתם להתרגש וכעת כל שדרוש זה לרכוש את המכונה החדשה שתכניס קצת אנרגיה ומרץ לעובדי המשרד. אבל רגע אחד – האם אתם יודעים באיזו מכונה לבחור ובאילו גורמים יש להתחשב לפני שמחליטים איזה דגם הוא המתאים ביותר? ובכן, אם אתם לא רוצים לרכוש את המכונה הלא נכונה, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש כמה דקות מזמנכם לקריאת המאמר שהכנו במיוחד עבורכם, שבו ריכזנו מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור את המכונה האוטומטית הבאה שלכם בקלות וללא היסוסים.

מסגרת התקציב

נכון לכתיבת שורות אלה, ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של מכונות קפה אוטומטיות ובדומה לכל סוג אחר של מכונות שתיה אוטומטיות, מדובר במכונות המאופיינות בטווח מחירים רחב ביותר. בהתאם לכך, כאשר באים לרכוש מכונת קפה למשרד צריך בראש ובראשונה להבין מה היא מסגרת התקציב המוקדשת לטובת הרכישה. כבר בשלב הזה חלק מהאפשרויות ייפסלו על הסף ותוכלו לקבל תמונת מצב ריאלית יותר על האפשרויות העומדות בפניכם.

מגוון המשקאות

אחד המאפיינים המשתנים ממכונה למכונה הוא מגוון המשקאות. בשלב הראשוני עליכם לערוך הצבעה בין העובדים ולקבל החלטה בנוגע לסוג המשקאות, כלומר להחליט האם מעבר לקפה, ישנם עובדים המעוניינים למשל בתה, שוקו שוויצרי, מרק, שוקו חם או כל סוג אחר של משקה. מדובר בהחלטה עם הרבה משמעות, כיוון שישנן מכונות שיכולות להכין רק משקאות קפה (הפוך עם חלב טרי, מקיאטו, אספרסו, קפוצ'ינו ומקיאטו) ולעומת זאת ישנן מכונות שיכולות להכין גם סוגים אחרים של משקאות. אם הוחלט שיש לרכוש מכונה שמסוגלת להכין משקאות נוספים מעבר לקפה, יש לקבל כמובן החלטה בנוגע לסוג המשקאות.

איכות הקפה

זוהי אחת הסוגיות המורכבות ביותר, שכן למרות שמדובר על קפה שמוכן על ידי מכונה אוטומטית ללא מגע יד אדם, עדיין ישנן הבדלים הנוגעים לאיכות הקפה במכונות השונות. אם ניקח לדוגמה את אחת המכונות היותר פופולאריות שישנן כיום, הנקראת KORO (של חברת nectar), נראה כי מדובר במכונה איכותית לעילא ולעילא, שכן היא טוחנת פולי קפה ומקציפה חלב עבור כל כוס וכוס.

מטבע הדברים איכות הקפה שיוכן במכונה הספציפית הזו, תהיה גבוהה יותר בצורה משמעותית מאיכות הקפה שיוכן במכונה אוטומטית שבה במקום פולים טריים יש אבקה טחונה מראש ובמקום חלב טרי יש אבקת חלב. מה שחשוב להבין זה שלא כל אחד מעוניין שאיכות הקפה שלו תהיה גבוהה במיוחד כשכל מה שמתחשק לו זה להעביר את היום במשרד, אבל ישנם לא מעט אנשים שלא יתפשרו על איכות הקפה שלהם בשום פנים ואופן.

אי לכך, כשבאים להחליט איזו מכונה לרכוש, יש לערב את כל העובדים במשרד בהחלטה ולהעלות את סוגיית איכות הקפה. מעבר לכך – אם יש באפשרותכם לעשות זאת, נסו להגיע לחנות שבה מוכרים את המכונות, על מנת שתוכלו לטעום את סוגי הקפה השונים שמייצרות המכונות השונות  ולהתרשם מההבדלים באיכויות.

תחזוקה ותיקונים

מכונות שתיה אוטומטיות אמנם דורשות תחזוקה מינימאלית, אבל בסופו של יום יש לתחזק גם אותן ובמקרה של תקלה, יש לדאוג לתיקון הנזק. אי לכך, זכרו להכניס למערכת השיקולים שלכם גם את הנושאים האלה – בררו מה היא עלות התחזוקה של כל דגם ודגם, מה היא התדירות שיש למלא את המכלים הפנימיים בהתאם לשימוש והאם ישנה אפשרות שעובדי המשרד ימלאו את המכונה או שמא מדובר בעסקה שבה החברה שסיפקה את המכונה, דואגת לכל מה שקשור למלאי ותחזוקה.

בנוסף תנו את הדעת לכל מה שקשור להיקף האחריות. לא אחת כאשר מתלבטים למשל בין שתי מכונות קפה אוטומטיות, טווח האחריות הוא מה שמטה את הכף לכאן או לכאן בסופו של דבר.

כתיבת תגובה