פולי קפה

קפה כפי שאנו מכירים אותו, מבוסס על תמציות שמנים ארומטיים צמחיים המופקים ממה שנקרא: פוליקפה, אשר הינם חלק מאותו צמח הקפה.

תמציות שמנים אלו מופקות מתוך פולי קפה על ידי קלייתם וטחינתם של פולים אלו ובישול האבקה המתקבלת, במים. משקאות קפה ידועים כמעוררים או ממריצים, בעיקר, בגלל הקפאין המצוי באותם פולי קפה. לאחר שקוטפים פולי קפה (בין אם באמצעים מכניים ובין אם ידנית), מניחים אותם לייבוש בשמש.
לאחר שהם יובשו הקליפה שלהם הופכת קשה ואז נוח להסיר אותה. את אותם פולים הנקיים מקליפה, ממיינים לפי גודל ואיכות. לאחר מכן, הם עוברים תהליך הנקרא: קלייה. תהליך הקלייה נעשה במכונות הבנויות מכלי קיבול מסתובב וגוף חימום. טמפרטורת הקלייה האידאלית היא בסביבות מאתיים מעלות צלסיוס, תוך כדי סיבוב, על מנת שהקלייה שלהם תהיה אחידה. החום מביא לכך שאותם פולי קפה, יתפצחו. הקלייה ממשיכה עד לדרגה הרצויה.

ישנן תערובות אספרסו המגיעות עד לדרגה כמעט שרופה, כדי להוסיף לאותו קפה טעם מעושן יותר. לאחר הקלייה חשוב לקרר את אותו קפה, וזה לוקח בין חצי יום לשלושה ימים, תלוי בכמות פולי קפה ואופי הקלייה. לאחר מכן מכניסים את אותו קפה לשקיות אטומות מכיוון שהוא רגיש מאוד לחמצון במגע עם האוויר.

הכנת קפה על ידי פולי קפה טחונים, הינה הדרך שבה רובנו שותים קפה. אפשר לקנות פולי קפה במגוון תערובות בחנויות קפה מתמחות, בתי קפה ורשתות השיווק. בשנים האחרונות,הרבה בתי קפה פתחו מין חנויות בוטיק בתוך בית הקפה והתחילו למכור ציוד נילווה לקפה, כמו: ספלי קפה, צלוחיות קפה, עוגיות ועוגות וכמובן פולי קפה מתוצרתם שארוזים בשקית צלופן או בקופסה מהודרת עם לוגו של אותו בית קפה. זהו דבר שלא היה קיים פעם והועתק מארצות הברית ומאירופה. חשוב לדעת שכדאי, לטחון פולי קפה סמוך למועד הכנת קפה וזאת על מנת לשמור על ארומה וטריות.

זהו משהו שכל בית קפה המכבד את עצמו, מקפיד וכדאי אף לכם בבית, להקפיד. גם אם לוקח טיפה יותר זמן, שווה לטחון פולי קפה, עבור כל כוס קפה ולא להכין ערימה גרוסה מראש.

כתיבת תגובה