קליית קפה

קליית קפה החלה כוון שהאדם גילה שקפה טעים יותר כשהוא קלוי. בנוסף, קליית קפה טרייה עדיפה מזאת שקלו אותה לפני שבוע ויותר, היות שהארומה והטריות הולכים לאיבוד מהר מאוד. קליית קפה לא השתנתה כמעט לאורך השנים. קליית קפה מסורתית על אש גלויה, עדיין שולטת ברמה. אחת הבעיות של קליית קפה, הינה פולי קפה שרופים או לא קלויים במידה שווה. יחד עם זאת, קליית קפה ביתית הינה זולה יותר וזאת מעבר לארומה המשכרת שמתפשטת בבית. צבעם של פולי הקפה לפני הקלייה הוא ירוק ובתהליך הקלייה צבעם משחים.
שלושת הדרכים הנפוצות ביותר לקלייה הן:

1. במכשיר קליית קפה- מכשיר כזה אינו יקר ועושה את העבודה הכי טוב.

2. על הגז במחבת- חסרונה של שיטה זו היא בעובדה שהפולים לא נקלים בצורה אחידה ואף יש להם נטייה להישרף באש.

3. במכשיר לעשיית פופקורן- המכשיר הנ"ל עובד בצורה דומה בין אם הוא קולה קפה ובין אם הוא קולה פופקורן. מבחינת איכות קליית קפה, זוהי שיטת הביניים בין הגז למכשיר קליית קפה מיוחד. למרות שבתהליך הקלייה ריח של עשן אמור להתפשט, עדיין כדאי לבדוק וצריך לבדוק שהם לא נשרפים יתר על המידה.

בתהליך קליית קפה, הפולים מתפצפצים ברעש הדומה לרעש אותו אנו שומעים כשאנו מכינים פופקורן. כאשר הם מוכנים וקלויים צבעם הוא חום והם כבר לא משמיעים קולות פצפוץ יותר.
פולי קפה קלויים ממשיכים להיות טריים כמה ימים אחרי קלייתם. כאשר שיא טעמם והארומה שהם מפיקים הינה יומיים-שלושה לאחר קלייתם. רצוי לשמור קפה בכלי אטום ובחדר קריר וחשוך. לחות הורגת קפה די מהר, לתשומת ליבכם.

ישנן מדינות רבות המגדלות פולי קפה איכותיים מהם מייצרים קפה משובח, בינהן: ברזיל, קולומביה וג'מייקה. קפה מתוצרת ג'מייקה נחשב לטוב ביותר בעולם, אף על פי שזה גם עניין של טעם וריח אינדידואלי. זן קפה ג'מקייני זה, נקרא: "ההר הכחול" ומייצרים ממנו רק כמה מאות חביות של פולי קפה בשנה ולכן מחירו יקר מאוד. הארומה שלו מאד נעימה, מאוזנת ומלאה. שווה לעשות מאמצים על מנת לחוות שתיית קפה מפולים ג'מקיינים. זהו טעם של פעם בחיים.

כתיבת תגובה